zondag 23 maart 2014

Nu het verdriet van een bange mockingbird

Ik loop achter. Enorm achter zelfs. Niet met lezen, maar wel met schrijven over het lezen. Inmiddels heb ik meer dan een maand geleden Het verdriet van België van Hugo Claus uitgelezen, ligt To kill a Mockingbird van Harper Lee ook al een week of twee te wachten totdat ik er wat over verteld heb (heb ik beloofd aan de leden van Classics United) en Nu je het vraagt van Micha Hamel heb ik vorige week zelfs moeten verlengen bij de bibliotheek, omdat ik er nog niets over verteld had en daartoe wel plannen had. Heb.


Maar tijd ontbreekt ook dit weekend en daarom heb ik de volgende oplossing bedacht: van elk boek neem ik een aantal - mij aansprekende - quotes in GoodReads op, samen met een paar woorden 'oordeel', neem linken op in deze blog en klaar is Ellen. Drie boeken in één klap, dus. Als het ware.


en het absolute hoogtepunt van de bundel: BESCHAVINGSOFFENSIEF:


Zo, weekend bijna voorbij, morgen weer aan het werk, nu nog even verder lezen in IJstijd van Maartje Wortel, straks The postman always rings twice - het volgende Classics Unitedboek - opsnorren en op de e-reader zetten zodat ik daar morgen, treinend, in kan beginnen.

Heb ik trouwens al verteld dat ik gisteren naar Who's afraid of Virgina Woolf heb gekeken? Gebiologeerd.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.