vrijdag 12 april 2013

Mijn laatste Dizzieblog...

Het is jammer dat Dizzie vorig jaar is overgegaan naar Wegener/TC Tubantia, terwijl ze niet goed wisten wat ze met de website aan moesten. Dát is althans de conclusie die ik trek na meer dan een jaar te hebben moeten aanzien hoe de site verwaarloosd wordt.

Natuurlijk is en was het de bedoeling van Dizzie dat de leden elkaar op de hoogte houden van nieuws in boekenland, van nieuwe boeken, om elkaar te vertellen wat ze van boeken vonden, boekenspelletjes te doen, kortom bloggen en krabbelen tot ze er bij neervielen. Maar als al snel na de overname door Wegener/TC Tubantia de site maandenlang allerlei technische problemen heeft, en vooral 'apetraag' is, dan nodigt dat niet uit om veel en vaak boekreacties of blogs te blijven schrijven, of elkaar te krabbelen. Er werd weinig alert gereageerd op vragen en aanbevelingen van de leden, de homepage werd onvoldoende actueel gehouden: maandenlang geen evenementen, nieuwtjes, prijsvragen, enz. En dus verdwenen niet alleen leden, maar er was (en is) nauwelijks nieuwe aanwas.
Hoewel het Dizzieteam de laatste maanden een tikje actiever is, is het simpelweg niet genoeg en te laat. Het recensieteam is er inmiddels mee opgehouden, en al weken(!)lang is niet meer te zien wie er op de site actief is: 0 leden on line. Het is misschien nu, op het moment van dit schrijven, niet de realiteit, maar het voelt daadwerkelijk alsof ik de enige ben die op de site actief is. Dat helpt niet mee en de belofte van het Dizzieteam om het probleem snel op te lossen, blijkt net zoveel waard als de belofte gedaan op 1 maart 2012 om de site 'op een hoger plan te brengen'.

Jammer. Erg jammer.

Maar ik neem vandaag luid en duidelijk afscheid van Dizzie. Ik zal 'hier' niet meer zijn, niet meer bloggen, niet meer krabbelen, geen boekreacties meer plaatsen. Er is - voorlopig - één uitzondering: als lid van Classics United blijf ik mee doen, totdat het - volgens mij onvermijdelijke - besluit is genomen om ook die activiteit naar elders te verplaatsen.

Ik ben en blijf natuurlijk actief, want als ik een goed (of slecht) boek gelezen heb, vind ik het nu eenmaal fantastisch om daarover te vertellen. Niet meer op Dizzie, maar wel op GoodReads in combinatie met Facebook. Op Facebook heb ik een account, maar ook een aparte boekenpagina gemaakt. Die laatste moet de blog op Dizzie vervangen ... dat gaat een beetje met hangen en wurgen dus ik ben aan het experimenteren met een blog (op Blogger).

Hoe dan ook: het was lange tijd geweldig op Dizzie, maar nu is het tijd om afscheid te nemen.


Dag Dizzie. Het is fijn geweest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.